lørdag den 27. december 2008

Også til noget helt andet!

Jeg har i mange år slugt Benny Andersens tekster og musik råt og usødet. Jeg elsker hans leg med ord og det danske sprog. Hov; måske er Poul Dissing med i deres fælles produktion. En gang var jeg inde og høre dem i Vise Værtshuset og der sang de tekster fra "Hymner og ukrudt" pladen. Det er godt nok nogle år siden.
Hver gang jeg lytter til disse sange, får jeg indre billeder i hovedet. Dette her er mit indre billede af "Hymen til natten".
Det er en af de rigtige gode tekster og jeg er enig i budskabet: "Vi skal passe på vores Jord".

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Altså dit eget værrk? Rigtig godt. Er der ikke noget Heerupsk over det?

billedmager sagde ...

Jeg synes at det er pudsigt at du synes at der er noget Heerupsk over det. Heerups måde at lave billeder på sidder et andet sted i min sjæl.
Det er mit eget værk! tak for din kommentar og ros.